בדיגיטל הכל מדיד!
חוץ מהדבר האחד שבאמת חשוב...

כמה פעמים שמעתי את עצמי אומרת את זה ללקוחותיי.

הרקע שלי כתקציבאית במשרד פרסום לפני מאות שנים (בשנות דיגיטל) נותן לי את הפרספקטיבה להשוות בין עולם הפרסום האוף לייני לבין הדיגיטל. אבל, ולא סתם אבל, אבל ענקיסטי –

איך שלא הופכים את זה, מה שמייצר את עיקר המכירות/הלקוחות, ברוב העסקים, קטנים כגדולים וזה נכון לרוב התחומים וזה חוצה מגזרים, מגדרים ותעשיות- זה המלצות מפה לאוזן (המוכרות גם בשם – חבר(ה) מביא(ה) חבר(ה)) ואז זה לאו דווקא עובר דרך הנכסים הדיגיטליים או הפירסומיים שלנו, קרי: עמוד נחיתה – טופס לידים – טלפון וירטואלי מדיד – מודעה בעיתון…. אבל מה שזה כן, זה בעשרות אחוזים יותר ממיר מכל פלטפורמה שיווקית שהיא, העניין הזה של מפה לאוזן.

אז למה בעצם ובכל זאת להשקיע את הנשמה ואת הכסף בדיגיטל? או בשיווק בכלל?

כי הפרסום בעידן הנוכחי, הדיגיטלי, נותן לנו כלים מעולים למנף את התהליך הטבעי הזה של "מפה לאוזן" ולעזור לו לשכפל את עצמו באלפי אחוזים ובצורות מאוד כדאיות.

בדיגיטל הכל מדיד! חוץ מהדבר האחד שבאמת חשוב...

מה אני אומרת בעצם?

שברשתות החברתיות נרצה פעם אחת להרחיב את מעגלי האנשים שמכירים את הביזנס שלנו ומעורבים בתוכן, כלומר לגרום להם לחבב אותנו ולסמוך עלינו ופעם שנייה להישאר להם בתודעה, כל הזמן. כן כן, לאלו שמכירים אותנו ולא לא כדי שהם ירכשו יום אחד.

ולאו דווקא לאנשים שעונים על ההגדרות של הקהלים שלנו.

אתם בטוח שואלים עכשיו "למה (לעזעזל) להשקיע זמן וכסף בגולשים שהם לא בהכרח הקהל שלנו?"

לא, לא כי מחר אולי הם יזדקקו לשירות שלנו, אלא כי מחרתיים הם פוגשים מישהו ששואל משהו שיכול לגרום להם להמליץ עלינו. בין אם און ליין (ע"י תיוג, שיתוף, שליחה) או באוף ליין בירידה לרחוב לסיבוב עם הכלב… (רחוב, שמש, גשם, אור, אויר….זוכרים?)

לצורך המחשה, זה דומה להשקעה שחלקנו משקיעים בקבוצות העסקים למיניהן.

מיידעים קבוצה של אנשים במה שאנחנו עוסקים ומשכנעים אותם בהשקעה לא מבוטלת שאנחנו אפילו מצויינים, וכל זאת לאו דווקא כדי שהם יקנו, אלא בעיקר כדי שימליצו לחבריהם ובני משפחתם שכל כך סומכים עליהם.

אז כן, הכל מדיד בדיגיטל! וזה תענוג להשקיע × כסף בפרסום של מסר כלשהו ולייצר y לידים ומהם z לקוחות (שזה נגיד Y/10). זה התהליך הקלאסי ובסופו ברור לנו מה העלות של רכישת לקוח (התקציב שהשקענו / Z) ואפשר להתקדם ותכנן תקציב לשנה הבאה ביעילות כי זה פשוט וזה מדיד.

אבל זה לא כל הסיפור.

על כל ליד מדיד כזה יש עוד לפחות אחד שאיננו מדיד באופן ישיר.

ההוא שהגיע מפה דיגיטלי לאוזן כלשהי…

והרבה יותר סיכוי לשכנע בשיטת מפה לאוזן, סטטיסטית, מגובה מחקרית.

לכן זה שווה השקעה תקציבית!

אז מה עושים עם כל זה בתכלס אתם שואלים?

א – תהיו ברשתות החברתיות, עם תמונות ומידע ותוכן איכותי ומעניין מהעסק.

ב- ‏תקדמו את התכנים עם תקציב פרסום, גם לקהל חדש (בהתאם לאפיוני קהלי היעד של המוצרים שלכם) ולא פחות חשוב, פרסמו גם לקהל קיים (כזה שביקר בנכס דיגיטלי שלכם ותהה סיבתו אשר תהיה אפילו נניח דודה שלכם) כי גם אם הקהל הקיים (נניח העוקבים באינסטגרם) לא עונה על הגדרת הקהל שירכוש מכם, הם השגרירים של העסק שלכם וזה חשווווווב וזה ממייייר,  לעיתים יותר מאשר פרסום נטו.

ג- ‏במקביל לכל זה פרסמו גם ב"גוגל אדס" על ביטויי החיפוש הממוקדים שלכם, גם אם המחיר לקליק נראה גבוה מידי (עלייה דרמטית במהלך העשור שאני שם), כי שם נמצא הקהל עם כוונת הרכישה, הקהל הכי בשל שהעולם הדיגיטלי יודע לתת לכם, שגם אם הוא לא בשל לחלוטין כרגע, אתם רוצים להכניס אותו ללופ, לחשוף אותו למסרים שלכם שוב ושוב (רימרקטינג- אפרט בפוסט אחר) עד שירגיש מספיק בוטח ואז הוא יעשה, בשאיפה, שני דברים עבורכם:

  1. יבצע רכישה.
  2. יכנס לפנתאון השגרירים שלכם, המשודרגים! כאלו שממליצים עליכם ועוד מניסיון אמיתי, ואז ברור שאתם רוצים להישאר להם בתודעה גם אחרי שרכש. אפילו אם המוצר שלכם הוא חד פעמי ואין שום מצב ל"אפ סייל"….

אז כן, כל מה שמתרחש בתוך הנכסים הדיגיטליים שלכם מדיד!

אבל בפועל, כתוצאה ממה שקורה בנכסים שלכם, קורה בעצם בפועל, בעסק, הרבה יותר…

מ.ש.ל

מעניין? מוזמנים לשתף:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
WhatsApp chat
Call Now Button